Reportage Mentale problemen bij jongeren op NPO radio 1

25 februari 2021

De coronacrisis benadrukt nog maar eens extra dat er mentale problemen bij jongeren op de loer liggen, maar voor de crisis had twintig procent van de jongeren al last van psychische problemen. Iedere leerling kent dus wel een vriend of vriendin die het moeilijk heeft. Redacteur Mike van Golberdinge van NPO radio 1 was zelf ook zo’n leerling op zijn middelbare school Het Streek in Ede. Ondertussen is het zo’n tien jaar geleden dat hij op de school rondliep, maar draagt hij die periode nog altijd met zich mee. Daarom vroeg Mike zich af wat er voor de leerlingen van nu allemaal gedaan wordt voor hun mentale gezondheid. Marieke Snel van THINK op school kwam voorbij in deze reportage, die je hier kan terugluisteren:

Reportage Gaan! Mentale gezondheid van leerlingen