Arie Slob en Paul Blokhuis bij THINK op school

1 april 2019

Minister van Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media Arie Slob en staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Paul Blokhuis  maken samen met Michiel van Willigen (Wethouder Zwolle) maandag 1 april 2019 een gastles mee bij THINK op school op het Meander College in Zwolle. Het driemanschap is ontvangen door leerlingen van het Meander College samen met John Odinot (directeur Meander) en Nadia Laroes (THINK).

THINK op school les voor de gasten

De minister, staatssecretaris en wethouder worden bij aankomst door de leerlingen meegenomen naar hun klas. Daar staat trainer Martijn Straathof klaar om de THINK les te starten. Al snel is er geen onderscheid tussen wie nu wie ook al weer is. Met soms een lach maar vooral met veel aandacht voor elkaar gaan ze als een groep via de THINK aanpak met de 4G’s aan de slag.

Leerlingen staan voorop

Na de gastles is er nog een vraaggesprek met leerlingen van het Meander college en de Thorbecke scholengemeenschap samen met vertegenwoordigers van scholen waar het lesprogramma van THINK op school wordt gegeven. De beleving en mening van de leerlingen zelf staan centraal tijdens het open gesprek. De bewindspersonen horen waar THINK op school voor staat, hoe het lesprogramma werkt en vooral wat het voor leerlingen betekent.

Opbrengst voor iedereen

Paul Blokhuis ziet het als een goede start van zijn werkweek en wil graag nog een keer terugkomen. Michiel van Willigen merkt dat het spreekwoord jong geleerd is oud gedaan nog altijd geldt: "Wat je niet leert in je jeugd is als volwassene ook moeilijker te doen, bijvoorbeeld als het op nee zeggen aankomt". Arie Slob vindt dat het goed zou zijn om initiatieven als THINK op meer scholen een kans te geven.

Lees hier het nieuwsbericht van Meander College over het werkbezoek »

Klik hier voor een korte filmreportage van RTV Oost »