Bij THINK op school bieden we scholen, gemeenten en maatschappelijke organisaties een platform om kennis over sociaal-emotionele ontwikkeling te delen. Op basis daarvan bedenken we duurzame lesprogramma’s. Voor elke school maken we iets anders. Samen met jongeren, ouders, mentoren, docenten en directies creëren we het programma dat zij nodig hebben. Zo versterken we het systeem. Voor iedereen. THINK-kracht, noemen we dat.
Van zorg- en welzijnsorganisaties tot de politie, voorlichtingsinstituten en sociale wijkteams, ons platform bestaat uit allerlei partners. Ze lijken heel verschillend, maar hebben hetzelfde doel: ze willen jongeren iets vertellen. Bij THINK op school organiseren we bijeenkomsten om de kennis van onze partners bij elkaar te brengen. Op basis daarvan ontwikkelen we actuele lessen voor het voortgezet onderwijs en het mbo. Met deze lessen maken we bijzondere onderwerpen net zo gewoon als wiskundeformules en grammaticaregels. Zo wordt het voor jongeren gemakkelijker om erover te praten. Een brede weerbaarheid, daar gaan we voor. Wil jij hieraan bijdragen?
Wij maken onze lesprogramma’s op maat, zodat ze passen bij een school, de omgeving en de thema’s die daar spelen. Samen met mentoren, docenten, ouders en directies creëren we betekenisvolle lessen voor de dagelijkse praktijk. We moedigen iedereen aan om mee te denken en mee te doen. Ook jongeren. Niet om een tien te scoren, maar om een leuke schooltijd te beleven. Door voor anderen open te staan en ervaringen te delen, leren ze met bepaalde situaties om te gaan. En kunnen ze zich met zelfvertrouwen en plezier ontwikkelen. Op school, thuis en in hun vrije tijd. Wil jij voor jouw school een duurzaam lesprogramma opzetten?
THINK op school zet een beweging in gang. Ons platform groeit, waardoor de impact van onze lessen toeneemt. Door deze lessen op scholen in heel Nederland te geven, bereiden we steeds meer jongeren voor op het leven. We werken daarbij met onze eigen THINK-trainers, maar leiden ook mentoren, docenten en toekomstige professionals op. Dat vinden we belangrijk, want zo kunnen we onze lessen duurzaam in onderwijsprogramma’s verankeren. En ze op basis van ervaringen en ontwikkelingen blijven verbeteren. Van buitenaf én van binnenuit.