Ervaringen

Het lesprogramma THINK op school raakt verschillende personen binnen en buiten de school. De leerlingen zijn natuurlijk de primaire focus, maar ook de mentoren en de studieloopbaanbegeleiders spelen een heel belangrijke rol in het succes van het lesprogramma. Met hen en onze key-partners ontwikkelen we het lesmateriaal, zodat elke school maatwerk krijgt. 

 

Trainer Martijn Straathof

Martijn Straathof is een van de trainers van THINK op school. Hij vertelt over hoe een THINK-trainer contact maakt met de leerlingen, hoe de lessen tot stand komen, wat een trainer moet kunnen en wat het programma met hem gedaan heeft. 

Marnix Zuidberg mentor Thorbecke Scholengemeenschap

Marnix vertelt over het effect op de leerlingen en zijn eigen invloed op het maatwerk lesprogramma van THINK. 

BLOG: Als de scholen weer beginnen

Laten we juist nu jongeren sociaal weerbaar maken. Ze leren zelf na te denken, keuzes te maken en om hulp te durven vragen. In plaats van te focussen op achterstanden en prestaties. Door: Marieke Snel
Lees verder

Uitkomsten onderzoek sociaal-emotionele vaardigheden op school

Leerlingen, leerkrachten én gezondheidsorganisaties willen meer aandacht voor sociaal-emotionele vaardigheden in het onderwijs.
Lees verder

Arie Slob en Paul Blokhuis bij THINK op school

Minister Arie Slob (OCW), staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) en Michiel van Willigen (Wethouder Zwolle) volgen een gastles bij THINK op school.
Lees verder

'Think op School' verbindt onderwijs en zorg

In de uitgave 'Van nul tot later' van het ministerie van VWS staat een artikel over THINK als een succesvol preventie-initiatief.
Lees verder