Van start op Schaersvoorde!

12 oktober 2020

We zijn er achter de schermen al een tijdje mee bezig, de samenwerking met de gemeenten Aalten en Winterswijk. Zij waren op zoek naar een preventief lesaanbod die moeilijke thema's behandeld binnen de veiligheid van de klas. En daarin ook kunnen kiezen welke onderwerpen meer aandacht verdienen.

Wethouder Schepers: “Als gemeenten hebben we contact en afspraken met allerlei professionele organisaties die ieder op hun gebied veel te bieden hebben. Hoe bereiken zij – en daarmee ook wij als gemeenten en belangrijke zorgpartners – de jeugd met al die kennis? Het voortgezet onderwijs is dé plek waar het preventieve lesaanbod gestructureerd aangeboden moet worden. Dat doen we nu met THINK op school.”

We zijn heel blij met deze samenwerking, steeds meer gemeenten zien daarmee in dat inzoomen op sociaal-emotionele ontwikkeling op school belangrijk is.

Lees hier het hele artikel in de De Band - Achterhoeknieuws.